Förstörelse på banan - Hjälp till caféet
Tyvärr har vi under säsongsstarten haft sabotage på banan. Bland annat har någon/några slagit upp torvor på 4:ans green, slagit ner puttern i greenen på bland annat hål 8. Detta är så klart tråkigt, vi som jobbar här håller utkik men vi är även väldigt tacksamma om ni medlemmar gör det. Våga fråga om starttid om det är någon ni misstänker och meddela kansliet i så fall omgående. Tack för din hjälp!

Förövrigt har banans status förbättrats avsevärt senaste veckan. Det har torkat upp bra, dock finns det fortfarande några områden som är lite blöta. Tyvärr har vi väldigt kalla nätter som gör att vi får vänta på tillväxten på riktigt.

Rullen på greenerna har varit fantastiskt bra hela våren trots kylan och den fortsätter att vara det. Greenerna är dressade för att öka jämnheten i greenerna ge bättre puttyta framåt.

Den 5e maj är det tävling på klubben (Harabäcken Scramble) där det är många startande. Vi önskar hjälp till caféet denna dag för att hjälpa ordinarie personal.

Maila Lars Nilsson lasse.w.nilsson@gmail.com din anmälan.

Tack för din hjälp!

/ Lars